Ostatnio dodane

5 trendów technologicznych, które będą miały wpływ na środowisko biurowe w 2020 r.

Współczesny przedsiębiorca potrzebuje, aby jego miejsce pracy było na bieżąco z innowacjami. Dlaczego? Ponieważ wprowadzanie innowacji w biurze i budowanie skutecznej strategii technologicznej często przekłada się na wzrost produktywności, lepszą komunikację z pracownikami i klientami oraz większe zadowolenie pracowników.

Mając to na uwadze, poniżej przedstawiamy 5 trendów, które naszym zdaniem zdobędą popularność w przestrzeni biurowej w 2020 roku.

1. Cyberbezpieczeństwo stanie się priorytetem nr 1 dla większości firm

W miarę jak technologia i sztuczna inteligencja dokonują znaczących przełomów, rośnie też zagrożenie ze strony cyberprzestępców. Zapewnienie firmie bezpieczeństwa przed cyberatakami to ogromne zadanie, a przedsiębiorstwa często poświęcają duże zespoły do ochrony swoich danych i prywatności. Odnotowano, że od 2014 r. liczba naruszeń bezpieczeństwa w firmach wzrosła o 67% (źródło), a według American Identity Theft Resource Center w pierwszej połowie 2019 r. w 13 najbardziej znaczących przypadkach naruszenia bezpieczeństwa ujawniono prawie 31 milionów rekordów. W 2020 roku cyberprzestępcy będą stosować coraz bardziej wyrafinowane sposoby atakowania firm w pogoni za pieniędzmi i władzą. Wykorzystując wszelkie metody - od oprogramowania ransomware, przez wyłudzanie danych, ataki SMS-owe, po ataki w mediach społecznościowych.

Cyberbezpieczeństwo będzie jednym z najważniejszych priorytetów w 2020 roku, a firmy traktują je poważnie. International Data Corporation szacuje, że globalne wydatki na rozwiązania z zakresu cyberbezpieczeństwa osiągną wartość 103 miliardów dolarów w 2020 r., a w 2022 r. wzrosną do 133,7 miliardów dolarów.

Trendy w zakresie cyberbezpieczeństwa omawiamy bardziej szczegółowo na tym blogu: Top 4 trendy w zakresie cyberbezpieczeństwa w 2019 r. i na co zwrócić uwagę w 2020 r.

2. Sztuczna inteligencja (AI) będzie odgrywać rolę w biurach każdej wielkości i w każdej branży

Alexa? Nie ma w tym nic dziwnego, ale sztuczna inteligencja jest określana jako "trend, na który należy zwrócić uwagę" od wielu lat i nie zanosi się na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Postępy w technologii AI są stałe i szybkie, więc co roku pojawia się coś nowego, na co warto zwrócić uwagę, i nie inaczej będzie w roku 2020.

Choć AI jest często kojarzona z przedsiębiorstwami, w 2020 roku będzie to również trend, który docenią małe firmy, głównie ze względu na jej większą przystępność oraz wzrost wydajności i oszczędności, jakie może przynieść. Sztuczna inteligencja może być brakującym elementem układanki, dzięki któremu małe firmy będą mogły zdobywać klientów i rozwijać się, zapewniając nowe możliwości osiągnięcia sukcesu, pozostawiając ludziom możliwość skupienia się na bardziej wymagających, kreatywnych zadaniach.

AI jest już wykorzystywana w wielu obszarach działalności biznesowej, czego doskonałym przykładem jest HR. Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana na każdym etapie procesu zatrudniania - od decyzji o tym, które stanowiska należy obsadzić, poprzez pisanie opisów stanowisk, weryfikację życiorysów, planowanie rozmów kwalifikacyjnych, rozmowy z kandydatami, a nawet wdrażanie nowych pracowników. Sztuczna inteligencja może wykonać wszystkie te czynności szybciej i mniejszym kosztem niż człowiek byłby w stanie to osiągnąć.

W sektorze prawnym, jako kolejny przykład, niektóre programy analizują i przeglądają umowy oraz sugerują poprawki w oparciu o wcześniej zdefiniowane zasady prawne firmy. Takie wykorzystanie technologii zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia błędów oraz przyspiesza pracę i procesy.

3. Doświadczenie klienta stanie się czynnikiem wyróżniającym markę

Oczekiwania klientów w zakresie komunikacji i zaangażowania są obecnie bardzo wysokie. Jako konsumenci, chcemy odpowiedniej i kontekstowej komunikacji, w miejscu i czasie, w którym jej potrzebujemy. Najlepiej z udziałem człowieka. Sztuczna inteligencja będzie odgrywać w tym roku znaczącą rolę dla marek, które chcą poprawić doświadczenia klientów i ich zaangażowanie. Nawet mniejsze zastosowania AI i algorytmów mogą poprawić doświadczenia użytkowników w niemal wszystkich branżach. Chatboty, na przykład, będą w stanie lepiej zrozumieć kontekst zapytania klienta, zrozumieć, o co klient pyta, a także okazywać emocje, takie jak empatia. Chodzi o to, aby w końcu klient nie był w stanie odróżnić chatbota od prawdziwego człowieka. Oczywiście, włączenie sztucznej inteligencji do procesu obsługi klienta i umieszczenie jej w centrum strategii pozwoli zwolnić pracowników do innych zadań w firmie.

W 2020 roku będziemy również świadkami szerszego zastosowania sztucznej inteligencji w centrach obsługi telefonicznej w takich obszarach, jak dynamiczne systemy interaktywnych odpowiedzi głosowych (IVR), które mogą łączyć się z informacjami o zachowaniu klienta w innych kanałach w poprzednich interakcjach lub na przykład z systemu CRM. Zaawansowane systemy IVR umożliwiają dzwoniącym samodzielne rozwiązywanie prostych interakcji związanych z obsługą klienta przez telefon, bez konieczności rozmowy z żywym agentem. Ta nowa technologia sprawi, że nowoczesne systemy IVR staną się potężnym narzędziem angażowania klientów.

Jeśli chatboty i interaktywne systemy odpowiedzi głosowej nie są częścią Twojego planu na 2020 rok, nie obawiaj się! Sztuczna inteligencja nie zastąpi w najbliższym czasie w pełni interakcji międzyludzkich, zwłaszcza jeśli chodzi o sytuacje wysokiego stresu, w których nic nie może dorównać rozmowie międzyludzkiej. Sztuczna inteligencja może jednak pomóc prawdziwym pracownikom działu obsługi klienta w dostarczaniu klientom niesamowitych doświadczeń, zwiększając ich efektywność, a w konsekwencji pomagając im w lepszej obsłudze klientów.



4. Miejsce pracy zostanie zdefiniowane przez nowe sposoby pracy

Przynieś do pracy własne urządzenie i technologię

Większość biur zapewnia pracownikom wszystkie urządzenia potrzebne do wykonywania codziennych zadań. Jednak w dzisiejszym szybko zmieniającym się środowisku firmom może być trudno nadążyć za zmianami w narzędziach i aplikacjach, które są dostępne, aby usprawnić i zwiększyć wydajność dnia pracy. Dlatego też będziemy świadkami przechodzenia pracowników na pracę na własnych urządzeniach, z wykorzystaniem preferowanych przez nich technologii i metod współpracy, a nie tego, co dyktuje firma. Millenialsi kształtują dzisiejsze miejsce pracy, a firma, która docenia ich wpływ i uznaje, że styl pracy Millenialsów jest indywidualny i dostosowany do ich potrzeb, będzie świadkiem zwiększonej produktywności i współpracy.

Praca zdalna i coworking mogą stać się nową normą w 2020 r.

Badania pokazują, że niezależni lub samodzielni pracownicy stanowią 33% dzisiejszej siły roboczej, a do 2020 r. liczba ta ma wzrosnąć do 40%. Przestrzenie coworkingowe staną się nową normą w wielu branżach, częściowo ze względu na wzrost liczby freelancerów, a częściowo z powodu innowacji w stylu pracy i nowoczesnych technologii, które przyczyniły się do powstania siły roboczej, która może być tak samo produktywna poza biurem, jak i w nim. Przestrzenie coworkingowe oferują pracownikom alternatywę dla dojeżdżania do biura korporacyjnego lub mogą być wygodniejszą opcją dla pracowników zdalnych, którzy nie mają odpowiedniego biura w domu.

Przestrzenie coworkingowe są zazwyczaj dobrze zaprojektowane, z nowoczesnymi wnętrzami, które przyciągają młodszych pracowników - otwarte przestrzenie robocze obok prywatnych biur, miejsca rozrywki, wspólne kuchnie itp. Dla freelancera lub pracownika zdalnego zalety przestrzeni coworkingowych, poza oczywistą interakcją z innymi profesjonalistami, to między innymi oszczędność kosztów, dostęp do lepszych udogodnień, skalowalność i większa satysfakcja z pracy. Większość przestrzeni coworkingowych jest dość elastyczna i oferuje różne plany miesięcznego wynajmu, które mogą obejmować określoną liczbę godzin pracy w sali konferencyjnej lub prywatnym pokoju spotkań.

W nadchodzącym roku coworking będzie coraz popularniejszy, i to nie tylko wśród niezależnych wykonawców. Małe firmy przenoszą się do przestrzeni coworkingowych, aby skorzystać z oszczędności kosztów i elastyczności. CoworkingResources.org szacuje, że do 2022 r. liczba przestrzeni coworkingowych na świecie wzrośnie do prawie 26 000, a wiele z nich będzie otwieranych w miastach o rozwijającej się kulturze start-upów.

5. Rzeczywistość rozszerzona może pojawić się w Twoim biurze

W miarę jak technologia rzeczywistości rozszerzonej będzie coraz łatwiej dostępna i tańsza, może stać się bardziej powszechna w środowisku biznesowym. Podczas gdy rzeczywistość wirtualna (VR) jest już powszechnie stosowana w organizacjach do szkoleń i edukacji w miejscu pracy, rzeczywistość rozszerzona (AR) nie jest.

W przeciwieństwie do VR, która wykorzystuje realistyczne obrazy, dźwięki i inne wrażenia do symulowania fizycznej obecności użytkownika w wirtualnym środowisku, rzeczywistość rozszerzona nakłada informacje cyfrowe na to, co użytkownik widzi w otaczającym go świecie. Na przykład firma meblarska może wykorzystać AR, aby umożliwić klientowi obejrzenie projektu mebli na zamówienie w jego własnym domu, zanim jeszcze zostanie on wykonany. Zapewnia to bardziej wciągające doświadczenie podczas chodzenia po domu i oceniania wizji w przeciwieństwie do symulowanej wersji domu.

Wnioski

Przestrzenie biurowe zmieniają się dzięki nowym technologiom i innowacjom, które są badane i wprowadzane na rynek w zawrotnym tempie. Te nowe technologie mają szansę zmienić sposób prowadzenia działalności biznesowej, zmieniając zadania wykonywane przez ludzi i sposób wykonywania pracy. Tendencyjne technologie roku 2020 będą miały wpływ na wszystko - od stylu pracy pracowników po zaangażowanie klientów. Chociaż małe i średnie przedsiębiorstwa mogą mieć trudności z dostrzeżeniem potrzeby inwestowania i przyjmowania wszystkich nowych i innowacyjnych rozwiązań, nie mogą ryzykować, że pozostaną w ciemnej erze. Konkurenci, którzy są gotowi podjąć ryzyko i pchnąć swoją firmę w przyszłość, prawdopodobnie wyprzedzą tych mniej odpornych na zmiany i postęp.

Twoi klienci będą oczekiwać, że nadążysz za najnowszymi osiągnięciami technologicznymi, a ponieważ jesteśmy ludźmi kapryśnymi, nie zawahają się zmienić firmy na bardziej nowoczesną, która zmienia się wraz z upływem czasu. Liderzy firm muszą dokonać bilansu swojej obecnej sytuacji i zdecydować, jaka kombinacja trendów zapewni najwięcej innowacji i strategii. W przeciwnym razie znajdą się dekadę temu w przeszłości.

Chcesz przenieść swoje biuro w przyszłość? Skontaktuj się z nami w celu przeprowadzenia bezpłatnej oceny biura już dziś i poznania unikalnych opcji, które mogą zaoszczędzić Twój czas i pieniądze.





O nas

logo-footer

Najczęściej czytane

Teczki do przechowywania dokumentów
Jak wybrać idealny zszywacz?
Rodzaje taśm spotykanych w biurze

Świeże newsy branżowe

Nowa Norma: Rozwiązania biurowe, które pomogą Ci wrócić do pracy
5 trendów technologicznych, które będą miały wpływ na środowisko biurowe...
Usługi zarządzania drukiem w porównaniu z kosztem jednej kopii
© Copyright eartykulybiurowe.pl | All Rights Reserved.